woensdag 9 december 2015

Facebookactie om Verkeerspark Assen te redden: 'Er blijft zo niets over voor de kinderen'

Assen - Een crowdfundingactie en met een groep vrijwilligers de schouders eronder. Dat kan volgens Vanessa Trommelen de redding van het Verkeerspark in Assen betekenen.
Trommelen roept via een Facebookpagina op om het Verkeerspark te redden en dat leverde tot nu toe ruim 1700 likes op. "Ik schrok er zelf van. Ik had het niet verwacht", zegt ze.
'Assen wakker maken'
Trommelen kwam op het idee voor de pagina door een film van Ralph Denessen. Hij maakte met een drone beelden van het verlaten park. Zijn video werd op Youtube meer dan 150.000 keer bekeken. "Ik schrok er gewoon van", zegt Trommelen. "Ik dacht: dit kan niet." Met de actie wil de initiatiefneemster Assen wakker schudden. "Ze zijn leuk bezig om allemaal nieuwe dingen op te bouwen om toeristen naar Assen te krijgen, maar het valt me op dat er niets overblijft voor kinderen."
Vrijwilligers
Verschillende mensen boden volgens Trommelen hun hulp aan via privéberichten of in een reactie. "Ze willen vrijwillig helpen om het park schoon te maken en op te knappen", zegt ze.
Om het benodigde geld bij elkaar te krijgen wordt de eigenaar van de pagina opgeroepen een crowdfundingactie op te zetten. Daarover zou ze in overleg willen met de eigenaar van het park.
Bekijk hier de youtube video:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten